دانشجوی مدیریت

بازرگانی

دانشجوی مدیریت

بازرگانی

محدودیت های استفاده از سمپلینگ

یک محصول باید نسبت به محصولات رقبا ویژگی های متمایزی داشته باشد تا روش ارایه نمونه های رایگان موثر باشد، چرا که در غیر اینصورت مشتریانی که از نمونه ها استفاده می کنند بجای اینکه به استفاده از محصولات شرکت ترغیب شوند،ممکن است به سمت سایر مارکها گرایش پیدا کنند. هزینه های ارایه نمونه های رایگان تنها زمانی جبران می گردد که ارایه نمونه باعث شود که افراد بطور منظم و پیوسته محصولات شرکت را خریداری نمایند و به مشتریان وفادار مبدل گردند.  

یکی دیگر از محدودیت های سمپلینگ این است که برخی از محصولات آثار خود را در بلند مدت نشان می دهند و نیز برای مشخص شدن آثار آنها باید مقادیری به مراتب بیش از آنچه در نمونه ها ارایه می گردد مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال برخی از کرم های گران قیمت که چین و چروک صورت را از بین می برند،در بلند مدت آثار درمانی خود را نشان می دهند. طبیعی است ارایه نمونه های رایگان در این شرایط محل تامل و تردید است. 

منبع : چاشنی های فروش/دکتر محمدیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد