برگزاری مسابقه ها و قرعه کشی ها در حال تبدیل شدن به یکی از معمول ترین چاشنی های فروش ویژه مشتریان است.به نظر میرسد این دو چاشنی فروش برای مشتریان از جذابیت های خاصی برخوردار است؛که سایر روش ها از قبیل ارایه نمونه های رایگان و اریه کوپن از آن برخوردار نیستند. مسابقه ها و قرعه کشی ها دارای هیجان هستند؛ زیرا اغلب مشتریان تصور می کنند که می توانند جوایز بزرگ تعیین شده را ببرند.طمع ناشی از مشارکت در مسابقه ها و قرعه کشی ها تحت تاثیر «آرزوی یک شبه پولدار شدن» قرار دارد که به واسطه ارایه جوایز بزرگ ایجاد می گردد.
هرچند بهره گیری از مسابقه ها و قرعه کشی ها دارای رشد روز افزونی است؛ اما بکارگیری آنها همواره با مشکلاتی همراه بوده است؛ برخی از این مسایل و مشکلات عبارتند از:
منبع: چاشنی های فروش/دکتر محمدیان