دانشجوی مدیریت

بازرگانی

دانشجوی مدیریت

بازرگانی

استراتژی اقیانوس آبی جهت فعالیت در بازار امروز (۲)

تدوین(فرمول بندی) استراتژی اقیانوس آبی تجدید ساختار مرزهای بازار:در این بخش مسیرهایی را شناسایی می کند که با آنها می توانیم به صورت نظام مند فضای بازار بی رقابتی را در حوزه های صنایع متنوع ایجاد کنیم، به این ترتیب ریسک جست و جو کاهش می یابد.

ادامه مطلب ...

مسابقه ها و قرعه کشی ها

برگزاری مسابقه ها و قرعه کشی ها در حال تبدیل شدن به یکی از معمول ترین چاشنی های فروش ویژه مشتریان است.به نظر میرسد این دو چاشنی فروش برای مشتریان از جذابیت های خاصی برخوردار است؛که سایر روش ها از قبیل ارایه نمونه های رایگان و اریه کوپن از آن برخوردار نیستند. مسابقه ها و قرعه کشی ها دارای هیجان هستند؛ زیرا اغلب مشتریان تصور می کنند که می توانند جوایز بزرگ تعیین شده را ببرند.طمع ناشی از مشارکت در مسابقه ها و قرعه کشی ها تحت تاثیر «آرزوی یک شبه پولدار شدن» قرار دارد که به واسطه ارایه جوایز بزرگ ایجاد می گردد.

ادامه مطلب ...

استراتژی اقیانوس آبی جهت فعالیت در بازار امروز (۱)

استراتژی اقیانوس آبی معتقد هستند که تنها راه پیروزی در رقابت، توقف تلاش برای پیروزی در رقابت است. به جای ورود به رقابت خونین در اقیانوس سرخ باید وارد فضای بازار نامحدود اقیانوس های آبی شد و دست به خلق تقاضا زد. بازاری که در آن هنوز بازی مشخص نشده است و فرصتی برای رشد بسیار سود آور وجود دارد.

ادامه مطلب ...