بسته های پاداش شامل ارایه مقدار بیشتری از کالا به قیمتی ثابت و در بسته های بزرگ تر یا بسته های جداگانه به مشتری است. بسته های پاداش موجب کاهش قیمت واحد محصول برای مشتری می گردد و ارزش بیشتر ی را نصیب مشتری می سازد.
بسته های پاداش دارای مزایای گوناگونی هستند؛ اهم این مزایا عبارتند از:
البته بسته های پاداش نیز دارای مشکلاتی است. بسته های بزرگ تر بدون آنکه سودی اضافی نصیب فروشندگان نمایند فضای بیشتری از قفسه های فروشگاه آنها را اشغال می کند؛ از این رو باید روابط شرکت با توزیع کنندگان خوب باشد تا حاضر به انجام این کار شوند. یک مشکل دیگر این است که بسته های پاداش ممکن است به مشتریان کنونی که به هر حال از شرکت خرید می نمایند داده شود و یا به مشتریانی ارایه گردد که نسبت به این گونه چاشنی های فروش حساس نیستند و امکان وفادار شدن آنها نسبت به مارک شرکت بسیار کم است.
منبع: چاشنی های فروش/ دکتر محمدیان