دانشجوی مدیریت

بازرگانی

دانشجوی مدیریت

بازرگانی

بسته های پاداش

بسته های پاداش شامل ارایه مقدار بیشتری از کالا به قیمتی ثابت و در بسته های بزرگ تر یا بسته های جداگانه به مشتری است. بسته های پاداش موجب کاهش قیمت واحد محصول برای مشتری می گردد و ارزش بیشتر ی را نصیب مشتری می سازد. 

بسته های پاداش دارای مزایای گوناگونی هستند؛ اهم این مزایا عبارتند از: 

  • روش مستقیمی برای ارایه ارزش بیشتر به مشتری است بدون بکارگیری روش های پیچیده تر نظیر ارایه کوپن؛ تخفیف ها: بازپرداخت ها و ... 
  • درک آن برای مشتریان ساده تر است و تاثیر زیادی روی تصمیم خرید آنها می گذارد. 
  • ارایه بسته های پاداش می تواند یک مانور تدافعی در برابر برنامه های تبلیغاتی رقبا یا عرضه یک مارک جدید باشد. بازاریابان می توانند با ارایه ارزش بیشتری به مشتری؛ حساسیت وی را نسبت به فعالیت های رقبا کاهش دهند. 
  • اگر ارتباطات شرکت با خرده فروشان خود خوب باشد؛ ارایه بسته های پاداش باعث می گردد که آنها مقدار بیشتری از شرکت خرید نمایند و در فروشگاه خود برای آنها تبلیغ کنند و آنها را در معرض ذیذ قرار دهند.  

البته بسته های پاداش نیز دارای مشکلاتی است. بسته های بزرگ تر بدون آنکه سودی اضافی نصیب فروشندگان نمایند فضای بیشتری از قفسه های فروشگاه آنها را اشغال می کند؛ از این رو باید روابط شرکت با توزیع کنندگان خوب باشد تا حاضر به انجام این کار شوند. یک مشکل دیگر این است که بسته های پاداش ممکن است به مشتریان کنونی که به هر حال از شرکت خرید می نمایند داده شود و یا به مشتریانی ارایه گردد که نسبت به این گونه چاشنی های فروش حساس نیستند و امکان وفادار شدن آنها نسبت به مارک شرکت بسیار کم است.   

 

منبع: چاشنی های فروش/ دکتر محمدیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد