دانشجوی مدیریت

بازرگانی

دانشجوی مدیریت

بازرگانی

عجایبی که فقط در ایران می توان دید!

               

 

              

  

ادامه مطلب ...

بازار پردازی یا merchandising چیست؟

 

بازار پردازی یا merchandising به معنی حداکثرسازی فروش کالا به وسیله ی انتخاب، طراحی، بسته بندی، قیمت گذاری و نمایش محصول به طوری که باعث تحریک مصرف کننده به خرید گردد،است. این فعالیت شامل نظم در قیمت گذاری و تخفیفات،ارائه و نمایش مشهود محصول و تصمیم در مورد این که کدام محصول به کدام مشتری و در چه زمانی باید ارائه گردد می باشد. 

بازارپردازی یک زبان یا ابزار ترغیب مشتری به خرید است که خرده فروشان جهت برقراری ارتباط با مشتریان هدف از آن استفاده می کنند. 

مرچندایزینگ یک عنوان عمومی برای توضیح مجموعه ای از فعالیت های پیشبرد فروش در داخل فروشگاه ها یا محل های عرضه است که تکمیل کننده و پشتیبانی کننده ی فعالیت های تبلیغاتی است. 

خدمات مرچندایزینگ: خدمات مرچندایزینگ، کلیه کمک ها و خدماتی است که از جانب آژانس های تبلیغاتی یا رسانه ها در اختیار صاحب کالا قرار داده می شود تا نمایش و عرضه و فروش محصول را بهتر و موفق گرداند. مانند: 

  • استفاده از طرح و رنگ گرافیک. 
  • جانمایی و چیدن کالا در قفسه و ویترین. 
  • چگونگی جلب نظر خریدار، نورپردازی و زیباسازی محیط عرضه. 
  • سنجش ذوق و سلیقه و ذائقه ی خریدار. 
  • ایجاد جایگاه مناسب ذهنی از محصول در خریدار.    

 

منبع: مهندس علی خویه