دانشجوی مدیریت

بازرگانی

دانشجوی مدیریت

بازرگانی

اجراى پروژه هاى سمپلینگ بدون استانداردها فاقد نتیجه است

بسیارى از پروژه هاى سمپلینگ (ارائه نمونه رایگان محصول براى تبلیغات) که توسط شرکت ها برگزار مى شود به دلیل نداشتن سناریو و عدم پیروى از استانداردهاى بین المللى فاقد نتیجه و تاثیر بر روى خریدار و مصرف کننده است.
اجراى سمپلینگ توسط خود شرکت ها چون با دید کاهش هزینه ها انجام مى شود و رویه اى را که انتخاب مى کنند بر اساس اصول نمى باشد نه تنها بازتاب مثبت ندارد بلکه تاثیر منفى نیز برروى مصرف کننده بر جاى مى گذارد، به همین علت است که مى بینیم اینگونه سمپلینگ ها در طولانى مدت نه تنها بر روى ذهن مصرف کننده تاثیر مثبتى نداشته بلکه تصویر ذهنى (Brand image) آن کالا را مخدوش هم کرده است. داشتن روابط عمومى قوى و تسلط بر روى صحبت کردن و داشتن ظاهر و پوششى که بتواند تصویرى درست و به یاد ماندنى از یک برند را براى مصرف کننده بسازد در کنار ارائه اطلاعات به صورت مستقیم به مصرف کننده از مهمترین اصولى است که معمولا دراین سمپلینگ ها به آن توجه نمى شود. هدف از برگزارى سمپلینگ تنها ارایه یک محصول به مصرف کننده نیست بلکه برقرارى ارتباط مستقیم با مشترى توسط یک Brand Talk قوى و خلق ۳۰ ثانیه موثر در ذهن گروه هدف مى باشد. استفاده ازاین شیوه در صورتى که توسط شرکت هاى متخصص و بر اساس استانداردهاى بین المللى و روش هاى BTL انجام شود بسیارموفق خواهد بود و مى توان تاثیر آن در برخى از گروه هاى کالایى را بیشتر ازروشهاى سنتى تبلیغات ارزیابى کرد.  

بدین گونه شاید بتوان اهداف سمپلینگ را به 2 دسته کلی اهداف آنی (تاثیر فوری بر فروش) و تاثیر بر حلقه و چرخه طبیعی خریداران بالقوه و آتی تقسیم نمود. 

منبع : ام بی ای نیوز/سامان کاویان(رییس هیات مدیره شرکت دیدگاه پردازان)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد