دانشجوی مدیریت

بازرگانی

دانشجوی مدیریت

بازرگانی

چاشنی درمانی در بازاریابی

 

" مگه نمی بینی، هرکی جنسش نمی فروشه حراج می کنه تخفیف می ده. اصلا تو هم یه مدتی قیمت رو بیار پایین ...... کاری نداره که، اگر جنست نمی فروشه یه مسابقه بذار سکه جایزه بده... "  

آیا واقعا به کارگیری چاشنی های فروش یا همان sales promotion به همین سادگی است؟ آیا تصمیمات مربوط به این حوزه سایر تصمیمات بازاریابی را تحت تاثیر قرار نمی دهد؟ همزمان با استفاده روزافزون از چاشنی‌های فروش، شرکت‌ها باید مشخص نمایند که با ارایه چاشنی‌های فروش به دنبال دستیابی به چه اهدافی هستند و رابطه میان برنامه‌های مربوط به چاشنی‌های فروش آنها با سایر اجزای آمیخته بازاریابی چگونه است.

بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که هرگاه بازاریابان بدون توجه به آثار بلندمدت چاشنی‌های فروش روی تصویر و جایگاه محصولات و مارک شرکت، اقدام به ارایه چاشنی‌های فروش نموده‌اند، تنها تغییرات کوتاه مدتی در میزان فروش ایجاد شده است.

تمامی فعالیت‌های مربوط به اجرای چاشنی‌های فروش به منظور دستیابی به یک هدف خاص طراحی نشده‌اند. بازاریابان باید با تجزیه و تحلیل موقعیت و تعیین نقش هر یک از چاشنی‌های فروش به تدوین برنامه ارتباطات یکپارچه بازاریابی بپردازند. آنها باید تعیین نمایند که برنامه مربوط به چاشنی‌های فروش برای دستیابی به چه اهدافی طراحی شده است و این برنامه‌ معطوف به چه بخشی از جامعه هدف می‌باشد. تعیین اهداف روشن و قابل اندازه‌گیری برای برنامه‌های مربوط به چاشنی‌های فروش، بازاریابان را ملزم می‌سازد که به چیزی ماورای فروش در کوتاه‌مدت بیندیشند. 

 منبع : sigmagroup

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد