خودرو، کمک هزینه سفر حج، کمک هزینه خرید مسکن، کمک هزینه ازدواج، سکه طلا و ... از رایج ترین جوایز در حوزه چاشنی های فروش در کشورمان می باشد. اما استفاده بیش از حد از چاشنی های فروش و این نوع جوایز آثاری را در پی دارد که به دو مورد آن اشاره می کند.
یک) استفاده بیش از حد از چاشنی های فروش ممکن است به صورت بالقوه تاثیر منفی بر نگرش افراد نسبت به محصول داشته باشد. برخی از پژوهشگران اظهار می دارند اگر یک شرکت همواره از چاشنی های فروش استفاده کند [نظیر برخی تولیدکنندگان مواد غذایی] ممکن است مشتریان چنین تصور کنند که شرکت قادر به فروش محصولات خود به قیمت اصلیشان نیست،پس کیفیت محصولات نیز پایین است.
دو) انتخاب جوایز در کشور ما و در هر کشوری تحت تاثیر سلیقه و نیاز بازار است. اما شباهت جوایز اهدایی ارگانهای مختلف با هم، تا حد بسیار، امکان سردرگمی برای مخاطب به وجود می آورد. اهدا خودرو توسط همه بانکها،سکه توسط همه تولیدکنندگان مواد غذایی،کمک هزینه سفر حج توسط ارگانهای دولتی و ... مصادیق بازر این موضوع است که البته باید اذعان داشت که کماکان از اثربخشی بالایی برخوردار هستند. هرچند از نمونه های برجسته و متفاوت جوایز بانکی هم باید نام برد نظیر شمش طلا و یا سفر به دور دنیا.
منبع : چاشنی های فروش از دید بازاریابی/ دکتر محمدیان و حسین منتی
مطالبت خوب و جالب بود. به وبلاگ ما هم سر بزنید. منتظریم دوست من.
دوست عزیز مطالبتون خیلی عالی بود فقط اگه میتونین چن تا عکس از این شرکتهایی که اسم میبرین بذارین مرسی
سلام
خوبین امیدوارم که بیشتر مطالب بزارین واقعا مطالبتون عالی هست من هر روز یک بار به وبلاگتون سر میزنم .
به وبلاگ من هم سر بزنین و نظرتون رو بدین نظر شما مهم هستش واسم
سلام از اظهار لطف همه ی دوستان خوبم سپاسگزارم و ممنونم از لطف پاک شما
بی شک حجم نظرات شما در خصوص این وبلاگ زیبایی بخش آن خواهد بود.
باسلام
دستتون درد نکنه وبلاگتون خوشگل بود.مطالبش عالی و به روز است.
به وبلاگ ما هم سربزنید.
سلام
مطالبتون قشنگ بود و وبلاگتون دوست داشتنی
به وبلاگ ما هم سری بزنین با تشکر